هواشناسی ایران۱۴۰۳/۷/۱۷؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی تا شبنه-راهبرد معاصر
تخصیص ۱۸هزار سکه طلا در حراج بیستم مرکز مبادله اخطار سازمان هواپیمایی کشوری درباره سوء استفاده از شرایط غیرمترقبه رئیس اتاق بازرگانی ایران: کره‌ای‌ها با برندسازی به بازار ایران نفوذ کردند فرشاد مقیمی به عنوان رئیس هیات عامل ایدرو منصوب شد سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منصوب شد لغو پرواز‌ها در برخی فرودگاه‌ها از ساعت ۲۱ امشب فروش ۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا در پنجاه و ششمین حراج شمش لغو انسداد ۱۰ روزه محور کندوان پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری آخرین خبر‌ها از پرداخت سود سهام عدالت روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ + جدول قیمت‌ها هشدار فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور | فرونشست به خانه و خیابان‌ها در کلان‌شهر‌ها رسیده است بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته دستور جدید مجلس برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وضعیت هوا در جاده‌های کشور | مه‌گرفتگی و بارش پراکنده در محور‌های شمالی

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۷/۱۷؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی تا شبنه

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور تا شنبه هفته آینده خبر داد و نسبت به آب گرفتگی، سیلاب و خسارت به کشاورزان هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۲۵۹۵۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس هشدار سازمان هواشناسی سامانه بارشی تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق کشور فعال است.

 

این سامانه باعث مخاطراتی از جمله رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک می‌شود.

 

امروز سه‌شنبه، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، دامنه و ارتفاعات جنوب غرب کرمان و نیمه شمالی آذربایجان غربی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

 

چهارشنبه 1403/07/18 استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نوار شرقی اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان و شرق و شمال هرمزگان و روز پنج‌شنبه 1403/07/19 خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات و دامنه در هرمزگان تخت تاثیر سامانه بارشی قرار می گیرند.

 

جمعه 20 و شنبه هفته آینده 21 مهرماه سامانه بارشی در  به ترتیب استان های جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و ارتفاعات و دامنه در استانهای هرمزگان و گیلان،جنوب غرب کرمان و ارتفاعات و دامنه در گیلان فعال است.

 

از جمله اثرات فعالیت این سامانه می‌توان به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی اشاره کرد. همچنین احتمال سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء از ارتفاعات نیز وجود دارد.

 

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

همچنین باید در فعالیت‌های کوه‌نوردی احتیاط لازم صورت گیرد و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اجتناب شود. لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع نیز از دیگر اقدامات مهم در این شرایط است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده